Aktuális árak: Az arany ára 2568.93 USD/oz   Az ezüst ára 30.519 USD/oz  
  Zlaťáky    A CNB és Csehszlovákia aranyérméi     10 részes aranypénz-készlet Cseh Köztársaság hídjai 2011 - 2015 Standard

10 részes aranypénz-készlet Cseh Köztársaság hídjai 2011 - 2015 Standard

04:42
utolsó árfrissítés
001989
termékkód


Készleten Elfogyott

A termék most nem rendelhető meg.

Elérhetőség a boltokban

NINCS KÉSZLETEN

Részletes leírás

Tíz arany emlékérme 2011-2015 között
A Cseh Köztársaság hídjai

A Cseh Nemzeti Bank által 2011 és 2015 között kibocsátott 10 darabos aranyérme-készlet. Az érmék motívumai pontosan ábrázolják a Cseh Köztársaság hídjait. Az érméket doboz nélkül, minden érméhez külön, képeslap méretű eredetiségigazolással szállítjuk.

Gótikus híd Písekben

A píseki kőhíd (nem hivatalos nevén Szarvas-híd) a Cseh Köztársaság legrégebbi fennmaradt hídja (és a Közép-Európa legrégebbi hídja címért a németországi Reisgau kőhídjával versenyez, amelyet egy árvízben teljesen lebontottak és újjáépítettek, így a píseki lakosok számára a legrégebbi híd az övék), amely a fővárostól, Prágától mintegy 110 km-re délre, az Otava folyón ível át. Gótikus stílusban épült. A hídon barokk szobrok és keresztek másolatai találhatók.

sada_mosty_cr_pet_zlatych_minci_2011_2013_standard

Reneszánsz híd Stříbroban

A háromíves híd viszonylag alacsony, és lehetővé tette a víz áramlását, amikor a Mže folyó szintje megemelkedett. A nagy kőhíd két ívvel rendelkezik, és ma is szobrokkal díszített. A parapeten vízelvezető vályúk futnak keresztül. A híd kevesebb mint 6 méter széles, és a két híd teljes hossza 60 méter. Az ívek félkörívesek, faragott tömbökből és téglából készültek. A híd korlátja 5 méterrel a vízszint felett van. A kapu egy 5,15 méter széles vezetőpilléren áll. A kapu toronypadlója hatszögletű, fonallal fedett sátortetővel rendelkezik. A hidat Benedikt Volch építtette 1555-1560-ban.

Barokk híd Náměšt' nad Oslavou-ban

A barokk hidat 1737-ben építtette gróf Václav Adrian of Enckevoort. A híd szobrászati díszítése 1744-ben fejeződött be. Ez 20 angyal- és szent szoborból áll, amelyek többnyire J. Winterhalter és A. Jelínek alkotásai. Ott vannak Mihály, Gábriel és Ráfael arkangyalok, Nepomuki Szent János, Szent Ferenc, Szent Anna, Szent Flórián, Szent Leopold, Szent Vencel, Szent Teréz, Szent Cajetan, Néri Szent Fülöp és mások. A hét íves híd 62 m hosszú és 8 m széles, 1986-ig ez volt a város egyetlen hídja, amely az Oslava folyó partjait kötötte össze.

Negrelli viadukt Prágában

A Negrelli-viadukt a Károly-híd után a második legrégebbi, még álló híd a Moldva felett Prágában. Építését a Prágából Drezdába tartó Északi Államvasút folytatása tette szükségessé. A viadukt az akkor még szabályozatlan árteret, a Karlin-völgyet és a Štvanice-sziget alsó részét kettéválasztó két Moldva-ágat íveli át.

A lenorai fahíd

A fahíd balra, közvetlenül a falu határában, a Volary felé vezető úton található. Megőrzött állapota és a "rechle" által a múltban betöltött funkciója miatt értékes és egyedülálló műszaki emléknek számít, amely közelebb hozza a látogatókat a Moldva folyón való fahajózás történetéhez és a helyi lakosság életéhez.

A Žampach-i vasúti híd

A "Posázava Pacific" vonalán, amely a Sázavával párhuzamosan halad, Borek-Žampach és Luki pod Medníkem állomások között, Jílovétól mintegy 3 km-re délre és a Sázava és a Moldva összefolyásától 12 km-re keletre található az egyik legmagasabb vasúti kőviaduktunk, amely 1898 és 1899 között, mindössze két év alatt épült. Hét boltíveinek fesztávolsága 12,5 méter. mosty_cr_standard_zlate_mince_2013_2014 A híd íves alaprajzú. A legmagasabb ív 41 (más adatok szerint 46) méterrel a Kocour nevű szurdok felett, a Studený-patak felett magasodik. A vasúti teherforgalom fokozatosan kiszorította a tutajforgalmat a Sázaván, és vonzotta az ipart a térségbe.

Jizera viadukt a Tanvald - Harrachov vonalon.

Ma a Tanvald és Harrachov közötti 12 kilométeres vonal, amelyet a nép körében "Kořenov Zubačka" vagy "Polubenka" néven ismernek, a Tanvald és Hirschberg (a mai lengyelországi Jelenia Góra város) közötti eredeti 59 kilométeres osztrák-porosz összeköttetésről, 12 kilométer hosszan üzemel. A Tanvaldtól Harrachovig tartó vonal számos érdekes mesterséges építményt rejt, köztük öt alagutat, amelyek közül a leghosszabb 940 méter hosszú, a Tanvald - Kořenov hét kilométeres szakaszon a pályatengelyben még ma is megmaradt 4,43 kilométer hosszú, kétsávos Abt-féle fogaskerekű fogaskerekű vasút, amely 235 méteres magasságkülönbséget küzd le, a legnagyobb, akár 58 ezrelékes lejtéssel, ami a legmagasabb a Cseh Köztársaságban.

Híd Karviná - Drakovban

A Karviná - Drakov fürdő szép műszaki emlékkel büszkélkedhet. Az 1925-ből származó, az Olše folyó felett átívelő vasbeton íves közúti híd, amely a fürdő főépületével szemben található, 2003-2004-ben átfogó felújításon esett át, és nemcsak reprezentatív homlokzatot, hanem új funkciót is kapott. A leromlott állapotú, 56 méter hosszú híd felújítása a környező utak átalakításával is párosult, így a szokatlan műemlék csak a gyalogosokat és a kerékpárosokat szolgálja, a gépjárműveket nem.

Žďák híd

A Žďákovský híd egy acél közúti híd a Moldva folyó felett a dél-csehországi Písek kerületben. A híd a Tábort Plzeňnel összekötő I/19-es út része, és Milevskótól 15 km-re nyugatra, Mirovicétől 12 km-re keletre található. A folyó bal partján fekvő Staré Sedlo (Orlík nad Vltavou) és a jobb partján fekvő Kostelec nad Vltavou községek között fekszik.

Marian híd Ústí nad Labemben

A Mária-híd a legfiatalabb az Elba folyón Ústí nad Labemben átívelő három híd közül. Ústí nad Labem-City és Ústí nad Labem-Střekov városrészeket köti össze. A gépjárműforgalom, a kerékpárosok és a gyalogosok számára egyaránt alkalmas. Az utat 1998-ban nyitották meg. A Dr. E. Beneš híd és a vasúti híd mellett ez a harmadik összekötő kapocs Ústí nad Labem két partja között. Ellensúlyt képez a Mariánská sziklához képest az Ústí kapu nevű helyen. A város hagyományos jelképe, a Střekov-kastély mellett Ústí nad Labem modern nevezetességévé vált. A tervezés szerzője Roman Koucký építész.

Figyelem: a doboz nem tartozik a készlethez.


Ez a termék a következő termékkészletek része:

A Cseh Köztársaság hídjai sorozat

Termékleírások

Kibocsátás:
2011 - 2015
Élelmiszer:
behúzott
Érmék száma:
10
Átlagos:
28 mm
Sorozat:
A Cseh Köztársaság hídjai
Származási ország:
Cseh Köztársaság
Súly:
10 x 15.55 g
Névleges:
5000 CZK
Verzió:
Standard
Tisztaság:
999.9/1000 Au
Téma:
Mosty ČR (2011-2015)

Jelentkezési lap

Piaci pozíciónknak köszönhetően megpróbálhatunk Önnek olyan terméket biztosítani, amely jelenleg elfogyott vagy hosszabb ideig nem áll rendelkezésre. Egyszerűen töltse ki a jelentkezési lapot, és amint biztosítani tudjuk a terméket, felvesszük Önnel a kapcsolatot.

A jelentkezési lap kitöltése nem kötelező az Ön számára.

Visszaváltási űrlap

Szívesen vásárolunk tőlünk vagy versenytársainktól vásárolt befektetési fémeket. Ügyfeleink mindig a mindenkor kínált legmagasabb árat kapják. Töltse ki az alábbi űrlapot, és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot. Köszönjük a bizalmát.



Vevők által ellenőrzött
Dodavatelé
A weboldal tartalma semmiképpen sem tekinthető befektetési ajánlásnak. A közzétett cikkek és elemzések a Zlataky.sk s. r. o. munkatársainak szubjektív véleményének tekintendők.
A Webhelyen található adatok vagy információk közzététele nem minősül olyan jogi aktusnak, amelynek célja az Ön és köztünk fennálló jogviszony létrehozása. A zlataky.hu tartalmának közzététele vagy további terjesztése a Zlataky.sk s. r. o. előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül tilos. Copyright © 2023 Zlataky.sk s. r. o. | Az Ön IP címe: 52.15.70.136

Holoubek koncern