Aranyérme 5 Oz kerékpár 200th Anniversary 2017 Proof Pearl
utolsó árfrissítés
termékkód
A termék most nem rendelhető meg.
NINCS KÉSZLETEN
Részletes leírás
Világpremier - kétszínű gyöngy aranyérmében
A korábbi években kibocsátott gyöngyházfényű ezüst- és aranyérmék hatalmas sikerét követően a Cook-szigetek 2017-ben újabb egyedi gyöngyházfényű aranyérmét bocsát ki, a kerékpár feltalálásának 200. évfordulója alkalmából.
A Cook-szigeteki állam által kibocsátott öt unciás (155,5 g) érmét a legtisztább, 99,9%-os tisztaságú aranyból verik, belső magja pedig valódi gyöngyházból készült, és most először két színben is kapható.
Az érme hátoldalán lévő két gyöngyház félkör mindegyike egy-egy kerékpáros férfit ábrázol. A sárga félkör (balra) a kerékpár születésének idejét jellemzi, míg a zöld (jobbra) egy mountain bike versenyzőt ábrázol, jelezve a világ egyik legszélesebb körben használt közlekedési eszközének fejlődése során elért haladást. A külső kör a "THE BICYCLE" feliratot és a címletet tartalmazza. Az előlapon II. Erzsébet brit királynő hagyományos portréja látható, amelyet Ian-Rank Broadley készített, valamint az "ELIZABETH II", a "COOK ISLANDS", a kibocsátás éve és a művész monogramja, az "IRB" feliratok.
Az érme egy fakerék alakú, fényűző díszdobozban, valamint egy számozott eredetiségigazolással együtt kerül forgalomba, rendkívül korlátozott, mindössze 25 darabos kiadásban, az egész világon!
A kerékpár (régebbi nevén bicikli, röviden csak bicikli) olyan egynyomú jármű, amelyet az emberi izmok ereje hajt, esetleg motorral segített (pl. elektromos kerékpár). A végtagok, általában az alsó végtagok által a kerékpár pedáljaira átadott emberi energia fogaskerekeken és láncokon keresztül alakul át a kerék, általában a hátsó kerék forgásává, amely aztán a talajon végzi a mozgást. Sok régióban ez a fő közlekedési eszköz, máshol szabadidős túrákra, sportolásra vagy fitneszgépként használják. 1992 és 2002 között világszerte több mint egymilliárd kerékpárt gyártottak, és a termelés még mindig növekszik.
1817-ben Karl Drais a mai Németországban, Karlsruhéban feltalálta a Draisina, vagyis a dresszkerékpárt, amely a mai gyermekkerékpár elvén működött. Kormányozható első kereke volt, és a lovas a lábával pattogott a talajról. A gép a vaskapcsoktól eltekintve fából készült, küllős kerekei vaskarikákkal, bőrnyereggel és állványként szolgáló támasztórúddal rendelkezett.
1861-ben Pierre Michaux az első keréken lévő egysebességes, rögzített hajtókarokon keresztül az ugrálásról pedálozásra változtatta a meghajtást. A közlekedési eszközt "vélocipédnek" nevezte el, a Michaux & Lallement párizsi gyárában kezdte meg a velocipéd tömeggyártását, nagy sikerrel. Más gyárakban is elkezdték gyártani őket, főleg Angliában, ahol már teljesen fémből készültek drótkerekekkel. Az acélfelni helyett keskeny gumikarikák használata és a nyeregfelfüggesztés kifejlesztése terén is előrelépés történt. Magas kerekű négykerekű kerékpár két személyre, 1886, Fehér Ház, Washington, D.C.
1870-ben jelent meg a magas kerék újítása, amely az első kerék megnagyobbításával növelte a fix áttételű kerékpárok pedálozási hatékonyságát. Ennek azonban nagy hátránya volt a magas súlypontból adódó instabilitás és a kerékről való esetleges leesés veszélye. Nem mindenki tudott ilyen magas kerékpárt vezetni, ezért három- vagy négykerekű (tricikli vagy quad) kerékpárokat is gyártottak, amelyek hátul két nagy, elöl vagy hátul pedig egy vagy két kisebb kerékkel rendelkeztek, így két kerékpáros is tudott velük közlekedni.
1878-ban az angliai Scott és Phillott szabadalmaztatta az első bolygóműves sebességváltót egy elülső meghajtású kerékpárban. Női biztonsági kerékpár, 1889.
1879-ben az angliai Henry J. Lawson szabadalmaztatta a hajtókaroktól a hátsó kerékhez vezető láncos erőátvitelt. Ez volt az első alacsonyabb súlypontú kerékpár és a "biztonsági kerékpárnak" nevezett irányzat.
1896-ban Sir Frank Boden szabadalmaztatott egy hatékonyabb kötélféktípust, amely végül felváltotta a meglévő guminyomású fékeket.
Ezután fejlesztették ki a csúszásgátló féket, amelyet Csehországban a "torpedó" terméknévvel ismertek, és amelynél a fékerő közvetlenül a hátsó kerék közepére jutott. Sokáig nem voltak kerékkiegészítők, mígnem 1895 körül elkezdték gyártani az első kezdetleges lámpákat és az első vászon sárvédőket, amelyeket akkoriban "sárvédőknek" neveztek. A 20. század elejére a magas kerekeket kiszorította a többé-kevésbé korszerű, lánckerekes kerék. A kerékpárokat speciális célokra is specializálták: ilyen volt például az összecsukható katonai kerékpár, a vasúthoz igazított vasúti kocsi és a "hidrocycle", az úszókkal ellátott kerékpár. Egy másik mérföldkő a hegyikerékpár feltalálása volt az 1970-es évek végén és az 1980-as évek elején.
Ez a termék a következő termékkészletek része:
Gyöngyház sorozat A közlekedési eszközök lenyűgöző világaTermékleírások
Jelentkezési lap
Piaci pozíciónknak köszönhetően megpróbálhatunk Önnek olyan terméket biztosítani, amely jelenleg elfogyott vagy hosszabb ideig nem áll rendelkezésre. Egyszerűen töltse ki a jelentkezési lapot, és amint biztosítani tudjuk a terméket, felvesszük Önnel a kapcsolatot.
A jelentkezési lap kitöltése nem kötelező az Ön számára.
Visszaváltási űrlap
Szívesen vásárolunk tőlünk vagy versenytársainktól vásárolt befektetési fémeket. Ügyfeleink mindig a mindenkor kínált legmagasabb árat kapják. Töltse ki az alábbi űrlapot, és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot. Köszönjük a bizalmát.