Aranyérme 5 Oz Titanic 100. évforduló 2012 Proof
utolsó árfrissítés
termékkód
NINCS KÉSZLETEN
A termék megtekintése
Részletes leírás
Öt uncia arany Titanic - 100. évforduló
A Brit Virgin-szigetek által 2012-ben kibocsátott exkluzív aranyszínű érme, amelyet az angliai Pobjoy Mint verde veretett 5 oz (155,5 g) súlyban a Titanic 100. évfordulója alkalmából.
Az érme hátoldalán egy színes Titanicot ábrázol a tengeren, az érme felett a hajó kapitányának portréja látható az "EDWARD J. SMITH" felirattal, majd az "RMS TITANIC 1912 - 2012" feliratok és a névérték.
Az előlapon II. Erzsébet királynő hagyományos portréja, a "BRITISH VIRGIN ISLANDS", "QUEEN ELIZABETH II" és a kibocsátási év felirata látható.
Az érme számozott eredetiségigazolással együtt, luxus lakkozott mahagóni dobozban kerül forgalomba, az egész világ számára nagyon korlátozott, mindössze 99 darabos kiadásban!
Titanic
Az RMS (az angol Royal Mail Steamer (királyi postagőzhajó) nevéből) Titanic a White Star Line luxushajója volt, amely 1912. április 14-15-én éjjel, első útja során szenvedett hajótörést. 1517 utas és legénységi tag vesztette életét. A Titanic pusztulása az egyik leghíresebb tengeri katasztrófa.
A Titanicot Belfastban, a Harland & Wolff hajógyárban építették a White Star Line számára, egy három hasonló tulajdonságú hajóból álló sorozat másodikjaként (az Olympica és a Britannic mellett). A hajó vezető tervezője Thomas Andrews volt, akit a maga területén abszolút vezetőnek tartottak. A hajó építéséhez az akkoriban rendelkezésre álló legjobb anyagokat és technológiát használták fel.
A Titanic 269,1 méter hosszú és 28,25 méter széles volt, bruttó űrtartalma 46 328 BRT, legnagyobb merülésnél (10,54 m) 52 310 tonna vízkiszorítással. Valamivel nagyobb volt, mint az Olympic, és így a valaha épített legnagyobb hadihajónak számított. A hajótestét 16 vízmentes kamrára osztották, és a hajó fenekét megduplázták. Összességében a Titanicot a világ egyik legbiztonságosabb hajójának, sőt elsüllyeszthetetlennek tartották.
Ezt a feltételezést a Shipbuilder című szaklap is alátámasztotta, amely azt írta, hogy "amikor a vízmentes ajtók zárva vannak, a hajó gyakorlatilag elsüllyeszthetetlen. A hajónak még az első 4 vízmentes kamra egyidejű átszakadásának is ellen kellett állnia, ami méretét tekintve már egészen elképzelhetetlen volt. 29 gőzkazán 6 különálló kazánházban 2 dugattyús gőzgépet (egyenként 15 000 LE) és egy turbinát (16 000 LE) hajtott. 3 hajócsavarja volt (a középső 22 tonnát, a legkülső 38 tonnát nyomott), a hajó maximális sebességét 24 csomóra becsülték (a Titanic soha nem hajózott rajta). A kazánok füstje három valódi tölcséren keresztül távozott. Ezeken kívül egy álkéményt építettek be hátul, amely a fő szellőzőnyílásként és a konyhai kéményként szolgált. A négy tölcsérrel a hajó nagyobbnak tűnt, és nagyobb biztonságot sugallt.
A Titanic feladata az volt, hogy utasokat (a befogadóképesség valamivel több mint 2450 utas volt, emellett korlátozott számú kocsinak és autónak (és egy darunak a berakodásukhoz), valamint postai küldeményeket szállítson Európa és Észak-Amerika között, mely útvonalon a Cunard Line óriás gőzhajóival, a Mauretaniával és a Lusitaniával kellett versenyeznie. A hajón 885 fős személyzet dolgozott.
Termékleírások
Visszaváltási űrlap
Szívesen vásárolunk tőlünk vagy versenytársainktól vásárolt befektetési fémeket. Ügyfeleink mindig a mindenkor kínált legmagasabb árat kapják. Töltse ki az alábbi űrlapot, és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot. Köszönjük a bizalmát.