Aranyérme 5000 CZK Negrelli Viadukt Prágában 2012 Standard
utolsó árfrissítés
termékkód
A termék most nem rendelhető meg.
NINCS KÉSZLETEN
Részletes leírás
1/2 Oz aranyérme - Negrelli viadukt
Az érme előlapján a Negrelli-viadukt íve látható, amely a Nagy Államcímer heraldikai állatainak kompozícióját ábrázolja - középen egy cseh oroszlán, jobbra egy sziléziai sas, balra pedig egy morva sas. Az ív közepén három sorban a ciklus neve "MOSTY", az állam neve "CSEH KÖZTÁRSASÁG" és az érme címlete a pénzegység rövidítésével "5000 CZK". Az érmét a cseh pénzverde verte, és az érme alsó szélén található a "Č" és az "M" betűk összetételéből álló jelzése.
A hátoldalon oldalról a Negrelli viadukt egy része látható, amely felett a viadukt egyik íve látható. A boltív felett a "NEGRELLI VIADUKT V PRAZE" felirat látható, amelyet a széleken pontok szegélyeznek. A Negrelli viadukt ábrázolása alatt a "2012" verési évszám és az érme tervezőjének, Zbyněk Fojtů akadémikus szobrásznak a monogramja található, amelyet az "F" és a "Z" betűk összekapcsolása alkot.
A Negrelli-viadukt a Károly-híd után a második legrégebbi még álló híd a Moldva felett Prágában. Építését a Prágából Drezdába tartó Északi Államvasút folytatása tette szükségessé. A viadukt az akkor még szabályozatlan árteret, a Karlin-völgyet és a Štvanice-sziget alsó részét kettéválasztó két Moldva-ágat íveli át.
Tragikusan elhunyt ing. Jan Perner (1815-1845) és Alois Negrelli (1799-1858), Lesseps munkatársa a Szuezi-csatorna építésében. Ők az íves és részben szegmentált építési módot választották. A viadukt építése, amelyet a Klein testvérek és Vojtěch Lanna kiviteleztek, 1846 tavaszán kezdődött és 1850-ben fejeződött be, amikor június 1-jén az első menetrend szerinti vonat áthaladt a viadukton.
Abban az időben ez volt Európa legnagyobb vasútépítése, 3000 cseh, német és olasz nemzetiségű munkás dolgozott rajta. Anyaguk cseh gránit volt, a pillérek homokkő lapokkal voltak kirakva. A viadukt hossza 1130 m volt, eredeti szélessége 7,60 m, a kőpárkány eltávolítása után 9 m volt. A viaduktnak 90 íve volt. A viadukt mentén futó vasútvonal kezdettől fogva kétvágányú volt. A viadukt összességében nagyon elegáns és kiegyensúlyozott volt, és a részletek is hasonlóan jól átgondoltak. A tervezők és az építők tökéletes műszaki munkát végeztek, hiszen a híd nemcsak a Moldva áradásainak állt ellen, hanem a mai vasúti szerelvények óriási súlynövekedésének is.
1952-1953-ban a Karlín Křižíková utca felett három boltívet távolítottak el, amelyek a mai autós forgalomban komoly kommunikációs akadálynak bizonyultak. Helyükre betongerendák kerültek. Ugyanezt 1981-ben megismételték a Bubene rakpart felett is, ugyanezen okokból. E kisebb kozmetikai változtatások ellenére a Negrelli-viadukt még mindig bizonyíték arra, hogy még egy műszaki alkotás is lehet magas esztétikai színvonalú.
Ez a termék a következő termékkészletek része:
A Cseh Köztársaság hídjai sorozatTermékleírások
Jelentkezési lap
Piaci pozíciónknak köszönhetően megpróbálhatunk Önnek olyan terméket biztosítani, amely jelenleg elfogyott vagy hosszabb ideig nem áll rendelkezésre. Egyszerűen töltse ki a jelentkezési lapot, és amint biztosítani tudjuk a terméket, felvesszük Önnel a kapcsolatot.
A jelentkezési lap kitöltése nem kötelező az Ön számára.
Visszaváltási űrlap
Szívesen vásárolunk tőlünk vagy versenytársainktól vásárolt befektetési fémeket. Ügyfeleink mindig a mindenkor kínált legmagasabb árat kapják. Töltse ki az alábbi űrlapot, és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot. Köszönjük a bizalmát.