Aranyérme 5000 CZK Žampachi vasúti híd 2013 Proof
utolsó árfrissítés
termékkód
A termék most nem rendelhető meg.
NINCS KÉSZLETEN
Részletes leírás
1/2 Oz aranyérme - Žampach-i vasúti híd
Az érme előlapja a zampachi vasúti híd több ívét ábrázolja a mennyezetről nézve. A híd boltozatainak ábrázolása fölött a nagy államcímer heraldikai állataiból álló kompozíció látható - középen egy cseh oroszlán, jobbra egy sziléziai sas, balra pedig egy morva sas. A középső ív belsejében a ciklus neve "MOSTY", az állam neve "CSEH KÖZTÁRSASÁG" és az érme címlete a pénzegység rövidítésével "5000 CZK" négy sorban. Az érmét a cseh pénzverde verte, és az érme alsó szélén található a "Č" és az "M" betűk összetételéből álló jel.
Az érme hátoldalán a zampachi vasúti híd általános látképe látható a környező tájba ágyazva. A híd ábrázolása felett négy sorban a "2013" verési évszám és a "RAILROAD BRIDGE IN ZAMPACH" felirat olvasható. Az érme tervezője Zbyněk Fojtů akadémikus szobrász. Az érme felső szélén az ő monogramja található, amelyet az összeillesztett "FZ" betűk alkotnak.
Žampach-i vasúti híd
A Sázavával párhuzamosan futó "Posázava Pacific" vonalán, a Borek-Žampach és Luki pod Medníkem állomások között, Jílovétól mintegy 3 km-re délre és a Sázava és a Moldva összefolyásától 12 km-re keletre találhatóaz egyik legmagasabb vasúti kőviaduktunk, amely 1898 és 1899 között, mindössze két év alatt épült. Hét boltíveinek fesztávolsága 12,5 méter. A híd irányított alaprajzú, ív alakú. A legmagasabb ív 41 (más adatok szerint 46) méterrel a Kocour nevű szurdok felett, a Studený-patak felett magasodik. A vasúti teherforgalom fokozatosan kiszorította a tutajforgalmat a Sázaván, és vonzotta az ipart a térségbe.
A vasútvonal üzemeltetése 1900-ban kezdődött, de a vonal egyes szakaszai (pl. Prága-Modřany) már 1882 óta üzemeltek. A zampachi viadukt - az eddigi legmagasabb kőviaduktunk - mindössze egy méterrel alacsonyabb, mint a prágai Nusel-híd a metróvonallal. A pilléreken - a mezihoriei vasúti viadukt pillérekhez hasonlóan - az ívek lábazatánál kiálló repedések sorait láthatjuk: a repedések hordozták azokat a keresztgerendákat, amelyekre a ramenátákat (a deszkazsaluzat alatti fa ívmerevítések) építették. Az építkezés befejezése után a repedéseket a pilléreken meghagyták, mert állítólag látványosan elválasztották a pillért az ív lábazatától, és így megzavarták a pillérek eleganciáját. Már az ókori rómaiak is így építették vízvezetékeiket - a régi római hidak is ezt bizonyítják (például a Ponte Rotto a Tiberis felett).
Ez a termék a következő termékkészletek része:
A Cseh Köztársaság hídjai sorozatTermékleírások
Jelentkezési lap
Piaci pozíciónknak köszönhetően megpróbálhatunk Önnek olyan terméket biztosítani, amely jelenleg elfogyott vagy hosszabb ideig nem áll rendelkezésre. Egyszerűen töltse ki a jelentkezési lapot, és amint biztosítani tudjuk a terméket, felvesszük Önnel a kapcsolatot.
A jelentkezési lap kitöltése nem kötelező az Ön számára.
Visszaváltási űrlap
Szívesen vásárolunk tőlünk vagy versenytársainktól vásárolt befektetési fémeket. Ügyfeleink mindig a mindenkor kínált legmagasabb árat kapják. Töltse ki az alábbi űrlapot, és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot. Köszönjük a bizalmát.