Aranyérme Amazon - Tall Ships Legacy 2016 Proof
utolsó árfrissítés
termékkód
A termék most nem rendelhető meg.
NINCS KÉSZLETEN
Részletes leírás
Tall Ships Legacy - Amazon (Mary Celeste)
A Kanadai Királyi Pénzverde által 2016-ban kibocsátott exkluzív, 1 unciás (31,16 g), a legfinomabb, 99,99%-os tisztaságú aranyból készült proof aranyérme a harmadik a négy érme közül, amelyeket a "Tall Ships Legacy" sorozatban adtak ki, amely a kanadai tengerészet történetét ünnepli, és az egyik leghíresebb vitorlás hajónak - az Amazonasnak - állít emléket.
Az érme hátlapján pontos részletességgel ábrázolták a billenő Amazonast, amelynek vitorláit erős szél fújja, és az Atlanti-óceán tisztuló vizén hajtja előre. A precíz vésés nagy történelmi pontossággal emeli ki a hajó megjelenését. A motívumot a "CANADA", "AMAZON" felirat, a kibocsátás éve és a szerző monogramja "NH" egészíti ki. Az előlapon II. Erzsébet királynő hagyományos portréja látható, amelyet Susanna Blunt készített, a "ELIZABETH II" és a "D.G. REGINA" feliratokkal.
Az érme ajándékdobozban, számozott eredetiségigazolással együtt kerül forgalomba, az egész világra korlátozott, mindössze 275 darabos példányszámban!
Amazon
A Mary Celeste egy amerikai brigantin volt, amelyet 1872. december 4-én találtak meg az Azori-szigetektől keletre, legénysége által elhagyottan, olyan körülmények között, amelyekre máig nem sikerült kielégítő magyarázatot találni.A hajót Spencer's Islanden (Új-Skócia) építették Amazon néven. A hajót 1861 májusában bocsátották vízre, és eredetileg brit zászló alatt hajózott. A Cape Breton-sziget partjainál 1868 októberében egy viharban hajótörést szenvedett, majd a javítások után Richard W. Haines amerikai hajóépítő vásárolta meg, aki 1869-ben Mary Celeste néven új nevet adott neki. Ugyanezen év novemberében a hajó a New York-i James H. Winchester tulajdonába került. Az ő szolgálatában 1872. november 5-én 1701 hordónyi alkohollal a fedélzetén kihajózott New York kikötőjéből Genovába. A kapitány Benjamin Briggs volt, aki feleségét és kétéves kislányát vitte magával a fedélzetre. A fedélzeten volt még Albert G. Richardson első tiszt és a legénység hat tagja.
1872. december 4-én a Dei Gratia amerikai hajó 1872. december 4-én az Atlanti-óceánon az ÉSZ 38°20' és a NY 17°15' koordinátáknál egy hajóval találkozott, amely nyilvánvalóan személyzet nélküli volt, és nem reagált a jelzésekre. David Morehouse kapitány közelebb ment, és felismerte a Mary Celeste nevű hajót, amelyet jól ismert a múltból. Utasította az első tisztet, Oliver Deveau-t, hogy vizsgálja meg a hajót. Senkit sem talált a fedélzeten. A hajón jelentős rendetlenség uralkodott, de nem volt nyoma erőszaknak vagy sérülésnek (a kapitány feleségének varrógépe tele volt olajjal, ami nagyon nyugodt tengerre utalt). A raktérben körülbelül egy méternyi víz állt. A mentőcsónak, a szextáns és a navigációs könyvek hiányoztak, de a hajón maradt a hajónapló, egy nagy összegű pénz, a kapitány feleségének ékszerei, ruhái, pipák, valamint étel- és italkészlet - ami arra utal, hogy a hajót nagy sietséggel hagyhatták el, bár ennek nem volt nyilvánvaló oka. Deveau kilenc nappal később a hajót Gibraltár kikötőjébe hozta, ahol jelentette az esetet a hatóságoknak. Az ezt követő nyomozás patthelyzetben végződött. A Mary Celeste legénységét soha nem találták meg. A hajót megjavították, és 1885-ig szolgált, amikor Haiti szigeténél hajótörést szenvedett: ebben az esetben azonban kétségtelenül biztosítási csalásról volt szó.
Az ügy nagy feltűnést keltett. Biztosítási csalásról vagy kalózrablásról spekuláltak, sőt a Dei Gratia matrózait azzal vádolták, hogy erőszakkal vitték el a hajót, és eltüntették a nyomokat, hogy megkapják a megtalálói díjat, amely akkoriban a hajó árának egyötöde volt. Azonban egyiket sem sikerült bebizonyítani. Később több olyan személy is jelentkezett, akik a Mary Celeste túlélőinek vallották magukat, de csalóként lelepleződtek. 1884-ben Arthur Conan Doyle a Cornhill Magazine-ban megjelentetett egy novellát, The Declaration of J. Habakkuk Jephson címmel, amelyben a hajó legénységének egy fanatikus fekete felszabadító harcos által elkövetett meggyilkolását írta le; ez egy nyilvánvalóan fikciós mű volt, amelyben az általánosan ismert tényeket szándékosan megváltoztatták. Azt az elméletet, hogy a hajót szándékosan hagyták el, vagy hogy a legénység bűncselekmény áldozata lett volna, a törvényszéki módszerek szinte biztosan kizárták. A feltételezések szerint a raktérben lévő alkoholfüst spontán meggyulladt, és a legénység pánikban felszállt egy mentőcsónakra, amely a nyílt tengeren hajótörést szenvedett. Más szerzők a hajó elhamarkodott elhagyását a fedélzeten tartózkodó emberek elmebajával magyarázzák, amelyet az ételekből vagy az infravörös hangokból származó anyarozs okozhatott. Egy másik lehetséges magyarázat egy hirtelen jött vízátfolyás volt, amely minden élőt lesöpört a fedélzetről. Az áltudomány hívei szerint a legénységet egy óriás krakatic megette, vagy földönkívüliek elrabolták.
Termékleírások
Jelentkezési lap
Piaci pozíciónknak köszönhetően megpróbálhatunk Önnek olyan terméket biztosítani, amely jelenleg elfogyott vagy hosszabb ideig nem áll rendelkezésre. Egyszerűen töltse ki a jelentkezési lapot, és amint biztosítani tudjuk a terméket, felvesszük Önnel a kapcsolatot.
A jelentkezési lap kitöltése nem kötelező az Ön számára.
Visszaváltási űrlap
Szívesen vásárolunk tőlünk vagy versenytársainktól vásárolt befektetési fémeket. Ügyfeleink mindig a mindenkor kínált legmagasabb árat kapják. Töltse ki az alábbi űrlapot, és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot. Köszönjük a bizalmát.