Ezüst érme 500 CZK Škoda 498 Albatros 2021 Standard gőzmozdony 500 CZK
utolsó árfrissítés
termékkód
Kiadás: 9 June 2021
A termék most nem rendelhető meg.
NINCS KÉSZLETEN
A termék megtekintése
Részletes leírás
Ezüst emlékérme 500 CZK - Híres közlekedési eszközök - Škoda 498 Albatros gőzmozdony
Az 500 korona hátoldalán a Škoda 498 Albatros gőzmozdony a gyártója emblémájának egy részén látható. A mozdony dombormű benyomását keltő képét egy dombornyomott hologram hozza létre. Az érme bal szélén a "ŠKODA" felirat, az érme alsó szélén a "498" felirat és a szerző, Asamat Baltaev, DiS jelzése található. A szerzői jel felett a "2021" szöveg található.
Az ötszázadik korona előlapján egy mozdonykerék egy része látható. Az érme jobb felső részén a "CZECH" szöveg található. Az érme bal felső részén a "REPUBLIKA" felirat a kerék kerülete körül látható. Az érme alján található az érme címlete a pénzegység rövidítésével: "500 CZK". A pénzegység rövidítése alatt található a cseh pénzverde jele, amely a "Č" és az "M" betűk összetételéből áll.
Škoda 498 - Albatros
A II. világháború befejezése után a csehszlovák vasútnak gyors mozdonyokból kellett hiányt szenvednie. A megszállás alatt leállították a gyártásukat, és a termelést a tehervonati mozdonyokra és ágyúkra koncentrálták. A sérült és elavult gépek pótlásával már 1945 nyarán foglalkozott a közlekedési minisztérium.
1945. október 6-án a ČSD megrendelést adott a plzeňi Škoda Műveknek 40 gőzmozdony egyszeri gyártására, amelyeket a fővonalakon közlekedő nehéz gyorsvonatok számára szántak. A konstrukció az 1930-as évekből származó 486.0 sorozaton alapult, kisebb módosításokkal.
Az első Škoda 498.0 1946 végén készült el, és a gyártás 1947 júniusáig folyt. A mozdony nem sokkal szolgálatba állítása után a kék-fehér festés, a piros kerekekkel és futóművel ellátott kék-fehér festése miatt az Albatrosz becenevet kapta. A nemzeti színekben pompázó látványterv szerzője Kreibich Vilmos akadémikus festőművész volt.
A sikeres 498.0 típust az 1950-es években követte a nagyobb teljesítményű 498.1, becenevén Albatros One. Az egyre növekvő teljesítményigény és a vasút fokozatos villamosítása azonban háttérbe szorította az Albatrosokat. Az utolsó, tartalékos használatra szánt gépeket 1979-ben vonták ki a forgalomból.
Az első felújított Albatros 1986-ban tért vissza a vonalra, mint történelmi mozdony, amelyet kirándulóvonalakra és különleges futamokra szántak.
Minden egyes ezüstérme sötétkék dobozban, műanyag védőkapszulában van elhelyezve. A doboz szerves részét képezi a CNB által kiállított eredetiségigazolás.
Ez a termék a következő termékkészletek része:
Híres járművek sorozatTermékleírások
Jelentkezési lap
Piaci pozíciónknak köszönhetően megpróbálhatunk Önnek olyan terméket biztosítani, amely jelenleg elfogyott vagy hosszabb ideig nem áll rendelkezésre. Egyszerűen töltse ki a jelentkezési lapot, és amint biztosítani tudjuk a terméket, felvesszük Önnel a kapcsolatot.
A jelentkezési lap kitöltése nem kötelező az Ön számára.
Visszaváltási űrlap
Szívesen vásárolunk tőlünk vagy versenytársainktól vásárolt befektetési fémeket. Ügyfeleink mindig a mindenkor kínált legmagasabb árat kapják. Töltse ki az alábbi űrlapot, és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot. Köszönjük a bizalmát.