Ezüst érme 500 CZK villamos ČKD Tatra T3 2024 Proof
utolsó árfrissítés
termékkód
Kiadás: 18. 6. 2024
A termék megtekintése
Részletes leírás
Ismert közlekedési eszközök - villamos ČKD Tatra T3
A pentecorner hátoldalán a ČKD Tatra T3 villamos ábrázolása ferde nézetből, a felsővezetékkel és a sínekkel együtt. Az érmén a villamos egyszerűsített színezését részleges sárga és piros aranyozással jelölik. Az érme alsó szélén a "ČKD TATRA T3" felirat, a jobb szélén a kibocsátás éve "2024", valamint az érme szerzőjének, Zbyněk Fojta akadémikus szobrászművésznek a monogramja, amely az "F" és a "Z" betűkből áll.
Az ötszáz koronás érme előlapján a ČKD Tatra T3 villamos oldal- és előlapjának egy részét ábrázoló kompozíció látható. Az érme alsó részén az alváz egy részének részlete látható. Az érme bal felső részén a "CZECH REPUBLIC" felirat szerepel. Az érme alsó szélén az érme címlete a pénzegység rövidítésével "500 CZK". Az érme jobb szélén a "Č" és az "M" betűkből álló cseh pénzverdejel található.
Tatra T3
Az amerikai PCC koncepció szerinti kényelmes városi villamosok gyártásának megkezdését előkészítő lépések nem sokkal a II. világháború kitörése előtt kezdődtek. A kölcsönös licenccseréről szóló szerződés aláírásával a ČKD-nek a PCC elektromos megoldás dokumentációját az amerikai Westinghouse Electric vállalattól kellett beszereznie. Abban az időben a PCC villamos koncepció jelentette a legjobb műszaki megoldást a kocsik számára a szállítási kapacitás és az utasok kényelme szempontjából. A háború megakasztotta az induló projektet, és csak 1947-ben indult újra.
1951-ben készült el az első Tatra T1 prototípus, majd 1952-től 1958-ig sorozatgyártás folyt. A jármű egyidejű korszerűsítését a Tatra T2 gyártása követte 1962-ig.
A súlycsökkentés és a teljes jármű könnyebbé tétele érdekében új modellt terveztek laminált anyagok és műanyagok felhasználásával. A Tatra T3 főtervezője Antonín Honzík, a jármű elektromos berendezéseinek főtervezője pedig Vladimír Zouhar volt. A villamos formatervét František Kardaus ipari formatervező készítette, aki a Tatra T2 tervezője is volt. Az új karosszériaszerkezet acélból készült, rétegelt elülső és hátsó felülettel. A belső térben az eredeti műbőr üléseket végül szürke és piros laminált anyagból készült fűthető ülésekre cserélték. A korábbi modellek csuklós felső ablakai helyére tologatható üvegablakok kerültek.
A T3 prototípusát először 1960 nyarán mutatták be a brünni Nemzetközi Gépészeti Vásáron. A sorozatgyártás két évvel később kezdődött meg a ČKD Tatra Smíchov-i üzemében.
Az első T3-as villamosokat Prágában állították forgalomba, majd 46 további csehszlovákiai és külföldi városban. A járművek nagy részét Oroszországba és Ukrajnába exportálták. A nyugati országokba történő export viszont nem volt lehetséges a forgóvázas alváz licencadója, a Transit Research Corporation megoldatlan pénzügyi követelményei miatt.
A gyártás 1997-es befejezéséig 13 945 Tatra T3-as kocsit gyártottak a ČKD Tatra Smíchovnál, ezzel a világ legnagyobb számban gyártott villamostípusa volt.
Minden egyes ezüstérme sötétkék dobozban, műanyag védőkapszulában van elhelyezve. A doboz szerves részét képezi a CNB által kiállított eredetiségigazolás.
Ez a termék a következő termékkészletek része:
Híres járművek sorozatTermékleírások
Visszaváltási űrlap
Szívesen vásárolunk tőlünk vagy versenytársainktól vásárolt befektetési fémeket. Ügyfeleink mindig a mindenkor kínált legmagasabb árat kapják. Töltse ki az alábbi űrlapot, és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot. Köszönjük a bizalmát.