Ezüst érme Titanic 1 kg 2012 100. évforduló Éjszakai gyöngyszem fekete
utolsó árfrissítés
termékkód
A termék most nem rendelhető meg.
NINCS KÉSZLETEN
A termék megtekintése
Részletes leírás
RAZITKO_POSTOVNE_ZDARMA_NENI
Egykilós Titanic 100. évforduló
A Brit Virgin-szigetek által 2012-ben kibocsátott exkluzív ezüst színű érme, amelyet az angliai Pobjoy Mint verde veretett 1 kg súlyban a Titanic 100. évfordulója alkalmából.
Az érme hátoldalán egy színes Titanicot ábrázol a tengeren, az érme felett a hajó kapitányának portréja látható "EDWARD J. SMITH" felirattal, majd az "RMS TITANIC 1912 - 2012" feliratok és a névérték. Az előlapon II. Erzsébet királynő hagyományos portréja, a "BRITISH VIRGIN ISLANDS", "QUEEN ELIZABETH II" és a kibocsátási év felirata látható.
Az érme nagyon korlátozott, mindössze 300 darabos példányszámban kerül forgalomba az egész világ számára! Egy számozott eredetiségigazolással együtt, egy luxus akrilüvegből készült bemutatóvitrinben, amely a Titanic útvonalát és a Titanic elsüllyedésének tragikus pontját ábrázolja.
Titanic
Az RMS (az angol Royal Mail Steamer szóból) Titanic a White Star Line luxushajója volt, amely 1912. április 14-15-én éjjel, szűz útja során szenvedett hajótörést. 1517 utas és legénységi tag vesztette életét. A Titanic pusztulása az egyik leghíresebb tengeri katasztrófa.
A Titanicot Belfastban, a Harland & Wolff hajógyárban építették a White Star Line számára, egy három hasonló tulajdonságú hajóból álló sorozat második darabjaként (az Olympica és a Britannic mellett). A hajó vezető tervezője Thomas Andrews volt, akit szakmája abszolút csúcsának tartottak. A hajó építéséhez az akkoriban rendelkezésre álló legjobb anyagokat és technológiát használták fel.
A Titanic 269,1 méter hosszú és 28,25 méter széles volt, bruttó űrtartalma 46 328 BRT, legnagyobb merülésnél (10,54 m) 52 310 tonna vízkiszorítással. Valamivel nagyobb volt, mint az Olympic, és így a valaha épített legnagyobb hadihajó volt. A hajótestét 16 vízmentes kamrára osztották, és a hajó fenekét megduplázták. Összességében a Titanicot a világ egyik legbiztonságosabb hajójának, sőt elsüllyeszthetetlennek tartották.
Ezt a feltételezést a Shipbuilder című szaklap is alátámasztotta, amely azt írta, hogy "amikor a vízmentes ajtók zárva vannak, a hajó gyakorlatilag elsüllyeszthetetlen". A hajó állítólag még az első 4 vízmentes kamra egyidejű átszakadásának is ellenállt, ami méretét tekintve már eléggé elképzelhetetlen volt. 29 gőzkazán 6 különálló kazánházban 2 dugattyús gőzgépet (egyenként 15 000 LE) és egy turbinát (16 000 LE) hajtott. 3 hajócsavarja volt (a középső 22 tonnát, a legkülső 38 tonnát nyomott), a hajó maximális sebességét 24 csomóra becsülték (a Titanic soha nem hajózott rajta). A kazánok füstje három valódi tölcséren keresztül távozott. Ezeken kívül egy álkéményt építettek be hátul, amely a fő szellőzőnyílásként és a konyhai kéményként szolgált. A négy tölcsérrel a hajó nagyobbnak tűnt, és nagyobb biztonságot sugallt.
A Titanic feladata az utasok szállítása volt (kapacitása alig több mint 2450 fő volt), és korlátozott számú kocsinak és autónak (és egy darunak a rakodásukhoz), valamint az Európa és Észak-Amerika közötti postai küldeményeknek is jutott hely. Ezen az útvonalon a Cunard Line óriás gőzhajóival, a Mauretaniával és a Lusitaniával kellett versenyeznie. A hajón 885 fős személyzet dolgozott.
Termékleírások
Jelentkezési lap
Piaci pozíciónknak köszönhetően megpróbálhatunk Önnek olyan terméket biztosítani, amely jelenleg elfogyott vagy hosszabb ideig nem áll rendelkezésre. Egyszerűen töltse ki a jelentkezési lapot, és amint biztosítani tudjuk a terméket, felvesszük Önnel a kapcsolatot.
A jelentkezési lap kitöltése nem kötelező az Ön számára.
Visszaváltási űrlap
Szívesen vásárolunk tőlünk vagy versenytársainktól vásárolt befektetési fémeket. Ügyfeleink mindig a mindenkor kínált legmagasabb árat kapják. Töltse ki az alábbi űrlapot, és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot. Köszönjük a bizalmát.